Chyby, kterých se můžete dopustit ve svém tréninku

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Také se vám někdy přihodilo, že jste se nemohli dokopat k tomu, abyste se na trénink vydali? Nebo naopak bojujete s opačným problémem, v posilovně se cítíte lépe než doma a nevíte, kdy byste měli s cvičením přestat?

Nebo se potýkáte s nesprávnou formou tréninku, kdy nevyužíváte své svaly naplno tak, jak byste měli? Se vším se dá pracovat, jen je nutné si svůj problém včas uvědomit. My se spolu v tomto článku podíváme na to, jak se s problémy poprat a odstranit je.

Posilovna není domov

Jste velkým příznivcem posilování a nejradši byste v posilovně strávili veškerý svůj volný čas? Nejen vaše svaly a tělo, ale i mysl potřebují regeneraci. Pokud se budete v posilovně zdržovat příliš často a nedopřejete si ani chvilku relaxace, nemuseli by vaše snahy o zformování a vytvarování vaší postavy dopadnout zrovna nejlépe.

Jednak si můžete vypěstovat jistou formu závislosti na posilování, což není nic příjemného ani pro svaly, ani pro váš organismus jako celek. S tímto mohou jít ruku v ruce problémy s příjmem potravy, což může negativně zapůsobit na vaše zdraví. Další věcí je pak únava, jež vás zákonitě postihne. Toto může jít ruku v ruce s dalším problémem, o němž si napíšeme více níže.

Zapomenout bychom však neměli ani na zvýšení rizika bolavých kloubů, šlach a svalů. Mnohdy si při cvičení člověk nevědomky ublíží. Často dochází k natažení svalstva, někdy dokonce k jeho natržení. Následující rekonvalescence je poté hodně dlouhá. Věřte tedy tomu, že přepínat se rozhodně nevyplácí.

Jedním z mnoha problémů, jenž může ve vašem případě nastat je přetrénování. Poznáte to na sobě tak, že se vám pomalu začne posilování zajídat a na tréninky se nebudete těšit tak jako na počátku. Z tohoto důvodu může dojít k nežádoucí ztrátě objemu, jenž jste tak pracně nabírali.

Je tedy žádoucí si problém včas uvědomit, abyste mohli začít pracovat na jeho odbourání. Pro jeho vyřešení stačí si na pár dní oddechnout, najít si novou motivaci, případně přizvat k posilování některého ze svých kamarádů a začít posilovat ve dvou. Hned se pro vás posilování opět stane veselejším.

Ach ta únava

Již výše jsme se zmínili o tom, že únava s sebou může přinést jeden z problémů. Tím je nevědomé snižování intenzity posilování. Pokud vaše tělo pocítí únavu, mozek zavelí a vy nevědomky začnete svůj trénink flinkat. Svým způsobem budete, jak se lidově říká, „topit pánu bohu do oken“. Vaše cvičení se v tuto chvíli stane neúčelným.

Opět bude velice dobře, když únavu svých svalů včas rozpoznáte, dáte si kraťoučkou pauzu a pak svaly začnete zatěžovat jinou činností. Vaše svaly vám budou vděčné, protože u nich nedojde k nežádoucí stagnaci. Vyhnete se však i přetrénování a podtrénování, jež vás při vašem tréninku často ohrožují.

Viník – nešťastná motivace

Třetím problémem, jenž vás může ve vašem snažení zasáhnout, je podtrénování. Tato potíž pramení z nesprávného zapojování svalových partií do různých cviků, jež jsou zařazeny ve vašem tréninkovém plánu. Na vině však může být i nešťastně zvolená motivace. S tímto způsobem posilování nikdy vaše svaly na objemu nenaberou.

Předchozí dva problémy se daly vyřešit správným způsobem tréninku, navýšením zatížení svalů a jejich účelným zapojením do tréninku, avšak u tohoto problému to tak snadno nefunguje.

Jistě se ptáte proč? Odpověď je vcelku jednoduchá, tyto tréninkové obtíže pramení z nesprávného zapojení svalových partií, dochází tedy k tomu, že vaše svalstvo pracuje v minimálním rozsahu a není zvyklé na velkou námahu a zátěž.

Abyste toto vyeliminovali, je nutné, abyste tréninky úplně vysadili a po nějaké době (stačí 1 týden) začali od začátku. Pro správný začátek by bylo nejlepší, kdybyste si zařídili osobního fitness trenéra, jenž vám ukáže správnou cestu. S jeho radami se vyvarujete chyb, které jste dělali a odteď vaše tréninky budou účelné.

Závěrem

Zamyslete se nad svou metodou trénování. Pokud jste na sobě zaznamenali jeden z problémů, které jsme výše popsali, pokuste se jej odstranit. Zamezíte tak tomu, že vás svaly nebudou poslouchat, přestanou růst nebo na objemu nezačnou nabírat vůbec. Ani jedna z variant není správná a vyžaduje si váš včasný zásah.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna