Mohou posilovat i těhotné ženy?

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Také si kladete otázky, jak to mají s cvičením a posilováním ženy v období těhotenství? Nevíte, zda je vhodné navštěvovat posilovnu nebo jaké cviky zvolit tak, aby nenarozený plod netrpěl? V následujících řádcích se podíváme na problematiku možností posilování v těhotenství, co je pro těhotné ženy vhodné a co naopak nikoliv.

Je vhodné v těhotenství cvičit?

Pro těhotné ženy je pohyb velmi žádoucí. Pod pojmem cvičení si můžete představit téměř cokoliv, při čem vyvinete fyzickou aktivitu, ale nebudete při tom zvedat nic těžkého a mačkat si rostoucí bříško. Vhodnými aktivitami pro vás mohou být jóga, chůze, plavání, orientální tance pro těhotné, ale můžete zkusit třeba i různé tance ve vodě.

Fyzická aktivita prospěje nejen vám, ale i vašemu děťátku. U vás dojde k fyzickému i psychickému uvolnění a toto vaše rozpoložení pocítí i vaše nenarozené děťátko. Je však velice důležité poznamenat, že pokud jste si myslela před těhotenstvím, že pro vás cvičení není vhodné, v období těhotenství se do něj tím spíše nepouštějte, protože na něj není vaše tělo navyklé a mohly byste si ublížit.

Jaký přínos pro vás bude mít cvičení v těhotenství?

Pokud se rozhodnete v těhotenství pokračovat ve svých aktivitách, na něž jste byly v dřívějšku zvyklé, rozhodně svému tělu a psychice jen prospějete. Již výše jsme se zmínili o uvolnění těla i ducha, avšak pozitiv má cvičení mnohem více.

Budete-li v období těhotenství pokračovat ve svém cvičení, vyhnete se tak různým problémům, které většinou tento požehnaný stav provázejí. Nebudou vás tolik bolet záda, uvolní se váš trávicí a zažívací systém, vyhnete se stresu, nebo jej případně aspoň trošku zmírníte, mimo jiné se vám pak zmírní problémy se spánkem a na cvičení pro těhotné ženy se setkáte s ostatními budoucími maminkami a můžete spolu sdílet radostné chvilky tohoto kouzelného času. Další velkou výhodou cvičení je to, že se mnohem lépe připravíte na období porodu.

Mohu navštěvovat v těhotenství posilovnu?

V období těhotenství je vhodné v posilovně využívat aktivně rotoped. Budete na něm moci jezdit bez toho, abyste se bála, že spadnete a ublížíte svému nenarozenému děťátku. Pokud jste před těhotenstvím aktivně využívala služeb posilovny, můžete s posilováním pokračovat i v těhotenství, avšak k ruce byste měli mít zkušeného fitness trenéra, jenž bude dohlížet na správné provádění cviků a připraví vám speciální těhotenský posilovací program.

Počítejte však s tím, že z vašeho tréninkového plánu, na nějž jste běžně zvyklá, vám budou některé cviky ubrány. Rozhodně nebudete moci namáhat příliš břišní svalstvo, ani svalstvo pánevního dna. Omezeno bude i posilování s činkami, kdy se zvedají do úrovně břicha či nad hlavu, protože byste mohla ublížit svému děťátku.

Očekávat však můžete, že i doba cvičení se docela dost zkrátí. V posilovně již nestrávíte přes hodinu svého volného času, ale budete tam třeba pouhých 20, maximálně 30 minut.

Závěrem

Nezapomínejte v období těhotenství na svou psychickou a fyzickou pohodu, kterou jste nabývala během cvičení. Jak jste se přesvědčily, ve cvičení můžete pokračovat i teď, jen si musíte dávat pozor na to, abyste nezvedaly příliš těžkou zátěž a nenamáhaly své břicho.

Zařiďte si zkušeného trenéra, jenž vám poradí, co vše a jak budete moci v těhotenství cvičit. Užijte si maximálně tento požehnaný stav bez sebemenšího omezování svých aktivit. Cvičení a posilování vám zajistí i drobnou přípravu na porod.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna