Nebojte se netradičních fitness metod

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Moderní společnost si vyžaduje, aby téměř všechny oblasti docházely k jistým pokrokům a změnám. Stagnace není žádoucím jevem. Z tohoto důvodu je kladen velký důraz i na inovace v oblasti fitness a posilování.

Tyto inovace byly zahájeny tím, že posilovny a fitness centra otevírají dveře i ženám. Některá byla dokonce založena přímo pro ženy. Avšak toto není problematikou tohoto článku. Naším hlavním tématem budou moderní a netradiční fitness metody pro muže.

S moderním pokrokem se zvyšují i možnosti fitness pro muže. Ti se již nemusejí lopotit v posilovně a tahat těžké váhy, aby zkultivovali své tělo, posílili a vyrýsovali svaly. Pokud se chcete dozvědět více o tom, jakým způsobem můžete velice zajímavě, aktivně a zábavně využít svůj volný čas k tomu, abyste zlepšili svou kondici, čtěte dále. V článku naleznete několik tipů, jež vám poradí, jak na to.

Jak to bylo se sportováním u mužů dříve?

V dřívějších dobách muži tolik neprahli po návštěvách ve fitness centrech a posilovnách. Jejich velkou zábavou a koníčkem byl fotbal a v zimních měsících pak hokej. Oba sporty vyžadovaly dobrou kondici a před zahájením hry bylo nutné se rozcvičit. Rozcvičky byly sestaveny tak, že se perfektně procvičily veškeré svalové partie. Zároveň bylo velice pozitivní to, že se muži pohybovali sami od sebe a s radostí, což se v dnešní době vidí už spíše výjimečně.

Muži byli a stále jsou spíše orientováni na akci a rádi se mezi sebou předhánějí v tom, kdo podá lepší výkony, kdo je silnější a kdo je v lepší kondici. Bylo a stále je pro ně nepředstavitelné to, že by se svou drahou polovičkou navštěvovali tělocvičnu a zkoušeli se zapojit do aerobní choreografie. Na ladné pohyby si totiž moc nepotrpí, spíše hledí na možnost prokázat své schopnosti v oblasti síly, mrštnosti a hbitosti.

Velký zlom pro tělocvičny

Je tu však jeden zlomový okamžik, kdy se do tělocvičen začnou valit muži proudem. Žádaným sportem se stalo takzvané cvičení pro náročné. Toto cvičení se provozuje s hudebním podkresem, ale zařazovány jsou zejména cviky zaměřené na nabývání síly, svalové hmoty a tvarování postavy. Cvičení pro náročné se nám však přetransformovalo i do dnešního fitness programu pro muže. Pokud vás popis zaujal a rádi byste cvičení zkusili zúčastněte se Boot Campu.

Boot Camp je zajímavý tréninkový program zaměřený intenzivní nabývání kondice. Tréninky jsou určeny nejen pro sportovce, kteří jsou zvyklí na zápřah, ale i pro běžnou veřejnost, prostě pro každého, kdo si troufá. Pomocí tohoto programu změníte svůj životní styl k lepšímu a budete vnímat sport a pohyb úplně jinak, než jste jej vnímali dosud.

Rozdílem od původního cvičení pro náročné, probíhá trénink venku na čerstvém vzduchu. Všichni trenéři tohoto sportu se snaží začleňovat takové cviky, s jejichž pomocí se snaží rozvinout pohybové schopnosti svých klientů. Zajímavostí je i pořádání nejrůznějších akcí, na nichž můžete změřit své síly s ostatními příznivci Boot Campu.

Fitness v tělocvičně? V dnešní době skutečnost

Jelikož spousta mužů v dnešní době vykonává sedává povolání, je nutné, aby se ve svém volném čase rozhýbali a věnovali svému tělu větší pozornost. Sezení v práci často tělo začne táhnout do špatných poloh, které pak udržujeme v domnění, že jen tak si ulevíme od bolesti, jenže… Bohužel špatné držení těla spíše předchází velkým bolestem zádového svalstva.

Abyste těmto problémům předešli, měli byste cvičit tak, abyste zapojili všechny svalové partie, posílili je, protáhli a pomohli jim tak dostat se do správné polohy. Pokud vás tento způsob cvičení zaujal, zkuste do svého denního režimu zařadit funkční trénink.

Abyste se mohli zapojit do funkčního tréninku, nepotřebujete navštěvovat posilovnu. Nejlépe se vám bude trénovat v prostorách, jež jsou vybaveny nejrůznějšími cvičebními pomůckami. Ke cvičení však můžete používat i svoje vlastní tělo. Zpočátku je důležité, abyste si ke cvičení přizvali trenéra, jenž se funkčním tréninkem zabývá.

Jen on vás může upozornit na případné chyby, které děláte při provádění cviků. Tréninky můžete absolvovat buď individuální, nebo skupinové. Pro začátek bychom vám spíše doporučili ty individuální, na nichž se seznámíte s cvičebními postupy a pomůckami. Teprve potom zkuste skupinové, na nichž můžete cvičit ve dvojicích.

Při tréninku je důležité zapojit co nejvíce svalových partií, a proto se používají zejména různé balanční pomůcky, závěsné systémy, medicimbaly, třecí plochy, ale najdete jich mnohem více. Co se týče balančních pomůcek, ty jsou pro komplexní posílení a zpevnění těla nejlepší. S jejich pomocí najdete důležitou rovnováhu a již vás nic nepřekvapí.

Závěrem

Vyzkoušejte aspoň jeden z možných netradičních způsobů kultivace vašeho těla. Věřte tomu, že vás tréninky budou bavit a otevřou se vám další možnosti.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna