Objevte krásu silového trojboje

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Všichni dobře víme, co se skrývá pod pojmem trojboj. Jedná se o tři soutěžní disciplíny, ale jak je tomu u silového trojboje? Co všechno čeká kulturistu, když se začne powerliftingem zabývat? Abyste dobře rozuměli označení powerlifting je původní původním pojmenováním pro silový trojboj. V tomto článku se na tuto disciplínu zaměříme více a zjistíme, co vše od ní můžeme očekávat a na co se máme připravit.

Ve jménu powerliftingu

Powerlifting se řadí k vyloženě silovým sportům, což pro vás znamená, že budete muset mít pevné nervy a trpělivost při jejím nabývání. Do silového trojboje jsou zařazeny tři disciplíny, jež budete jistě dobře znát už ze svých tréninků.

Kulturista, jenž se do trojboje pustí, musí ovládat dřepy, bench-press a mrtvý tah. V tomto pořadí byste měli postupovat od samého počátku přípravy. Měli byste začít od jednoduššího a postupně se dostávat k nejtěžšímu cviku, jímž se stal díky své komplexnosti právě mrtvý tah.

Při přípravě si dávejte pozor na správné provedení, stejně tak si musíte počínat obezřetně i při soutěži jako takové. Rozhodčí zde hledí na způsob provedení, na dotažení cviků až do konce, a hlavně na sílu a výdrž. Rozhodčí totiž řídí výkony každého sportovce zvlášť, vždy vás upozorní na chvíli, kdy byste měli provedení cviku zahájit a upozorní vás i na správný čas, kdy jej ukončit.

Jak vypadají tréninky powerlifterů?

Každý sportovec, jenž se vydá na dráhu liftera, by se měl snažit o to, aby byl neustále v kondici a nepřišel o ni. Trénovat můžete hned několika různými způsoby. Buď mohou vaše tréninky vypadat podobně jako při posilování, mohou být komplexní.

Další variantou tréninků, jimiž se řídí téměř každý lifter, je natrénování daných cviků. Tréninky probíhají tak, že na každý je dán určitý cíl, kolik musí lifter zvednou, jak dlouho držet a kolikrát za sebou cvik provádět. Tato zátěž a zároveň i doba se s počtem tréninků navyšuje. U dřepů můžete začít se zátěží 105 kg a skončit na krásných 135 kg.

Co se týče bench-pressu, zde je hranice krapet nižší začíná se na 70 kg, ale nikdy se nepřesáhne zátěž 100 kg. V oblasti mrtvého tahu se váha pohybuje opět od 105 kg a vyšplhá se opět až na 143 kg. Nemění se však jen zátěž, mění se i počet opakování. Všechny informace vám budou podány trenérem. Dozvíte se, kolik kilogramů budete zvedat, ale i počet opakování cviku. Opakování se nikdy nepřehoupne přes 6×3.

Oblečení vhodné pro powerlifting

Na soutěžích v silovém trojboji uvidíte závodníky oblečené pouze ve speciálních dresech. Ty jsou nazývané superdresy. Jedná se o extrémně upnuté a tvrdé dresy. Vyrobené jsou ze syntetických látek. Tyto dresy jsou specifické v tom, že lifterům pomáhají k lepším výsledkům. Je prokázáno, že bez nich jsou jejich výsledky mnohem horší než s nimi.

Závěrem

Zkuste také powerlifting. Získáte obrovskou sílu a vytvarujete své svaly. Vaše tréninky se stanou pestřejšími a půjdete krok za krokem za vysněným cílem. Výhodou powerliftingu je to, že se s ním dostanete na spoustu soutěží, jež jsou v této oblasti pořádané.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna