Posilováním proti bolestem a zdravotním neduhům

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Bolí vás občas záda nebo pociťujete nutkavou potřebu běhat na toaletu? Můžeme jmenovat i spoustu dalších zdravotních problémů, s nimiž nutně nemusíme ihned běhat k lékaři.

K jejich řešení nám občas pomůže trošku zdravého rozumu, jenž nám napoví, že u nás možná není na vině špatný zdravotní stav, jako spíše špatný stav našeho svalstva. Problémy často nastanou ve chvíli, kdy daná svalová partie ochabne a přestane plnit funkci, ke které primárně slouží.

V případě, že naše svalstvo začne ochabovat, zpočátku nic nepociťujeme. Problém začíná tehdy, když je již úplně ochablé a tím pádem už neslouží tím způsobem, jakým by sloužilo za normálních okolností.

Když bolí záda, je největší pravděpodobnost toho, že vám ochablo svalstvo kolem páteře. V okamžiku, kdy vám začne unikat moč nebo máte tendenci neustále odbíhat na záchod, můžete mít ochablé svalstvo pánevního dna.

Uvažujte dopředu

Pyšníte se pevným zdravím? Pokud ano, věřte tomu, že i vás časem mohou potkat zdravotní problémy spojené s ochablými svaly. Z tohoto důvodu je důležité být jistým vizionářem a předvídat, co by se mohlo s vaším tělem stát, pokud by vám některé svalové partie začaly ochabovat. Ve chvíli, kdy začnete tímto způsobem uvažovat, by bylo nejlepší, kdybyste začali hledat možnosti, jak možnému problému předejít.

Jistě si kladete otázky typu, jakým způsobem zasáhnout a co můžete pro své tělo udělat ještě dříve, než se vaše tělo ozve. Ve skutečnosti je to dosti jednoduché, postačí vám k tomu vaše oblíbené posilování. Je však velký rozdíl v tom, jakým způsobem budete posilovat.

Posilování proti bolesti a zdravotním neduhům

Velkou výhodou tohoto posilování je, že kromě svého těla a několika drobných nenáročných posilovacích pomůcek nebudete nic potřebovat. Drobnými posilovacími pomůckami se rozumí karimatka, guma a případně lehčí jednoruční činka, na všechno ostatní můžete zapomenout.

Proti bolesti zádového svalstva je možno cvičit několik cviků, z nichž se většina cvičí na zemi. U některých se sedí, u jiných pak leží a u dalších můžete klečet. Všechny cviky jsou jednoduché, bezbolestné a příliš nezatěžují vaše tělo. Jsou soustředěné na konkrétní svalovou partii. Cviky, které budete cvičit, často používají i rehabilitační centra při péči o již nemocné pacienty.

Jedná se zejména o kolébku, kočičí hřbet, předsouvání pánve, „most“, motýlek a spousta dalších podobných cviků. Pomocí těchto cviků zaktivujete svaly kolem páteře, posílíte je a některé cviky je dokonale protáhnou.

Stejně to pracuje i při posilování pánevního dna. Cviky jsou většinou postavené na zatínání a uvolňování svalů této oblasti. U žen často pomáhají k tomuto účelu Venušiny kuličky. Po zavedení se je žena pomocí zatínání svalů pánevního dna snaží ve svém těle udržet. Velkou výhodou je, že se zároveň aktivují i takové svaly, které ženám zlepšují prožitky při sexuálním aktu. Takže můžeme říci, že u žen toto posilování má i další přidanou hodnotu.

Pokud chcete posilovat svaly pánevního dna, věřte tomu, že vám cviky budou pohodlné stejně jako tomu bylo u posilování svalů obklopujících páteř. Při cvičení budete ležet, někdy na zádech, občas na břiše. Muži uvítají zejména cviky, které se provádějí na zádech a případně bocích, ženám nebude vadit ani leh na břiše. K posílení této svalové partie vám poslouží řada několika jednoduchých cviků, jež jsou pojmenovány po gynekologovi Kegelovi.

Řešíme problém

V okamžiku, kdy u vás problém již naplno vypuknul, nebojte se zajít k lékaři a případně jej poprosit o rehabilitační cviky, které vám od potíží pomohou. Velkou výhodou rehabilitací je, že budete cvičit pod dohledem zkušené rehabilitační sestry, jež vás případně upozorní na chyby, jichž se při cvičení můžete dopustit. Využijte všech možností, které se vám v oblasti rehabilitačního posilování nabízejí. Věřte tomu, že vám toto cvičení pomůže.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna