Posilující kuřáci? Má to smysl?

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Velkým tématem je již dlouho závislost na nikotinu. Stále větší procento společnosti se stává kuřáky. Může tento neduh působit na průběh a výsledky posilování? Ovlivňuje nějakým způsobem funkci svalů? Na toto všechno se podíváme v následujících řádcích.

Co vše ovlivňuje kouření a nikotin?

V celospolečenském rámci je kouření docela velkým problémem. Tento neduh negativně působí na lidské zdraví, a to nejen na kuřákovo, ale i na jeho blízké okolí. Nejohroženějším orgánem jsou plíce, avšak může působit i na jiné oblasti lidského těla a jednou z těchto oblastí jsou i svaly.

Dále pak můžeme říci, že kouření ovlivňuje i trávicí trakt. Také jste si povšimli toho, že jsou kuřáci často hubenější? Tento fakt je následkem působení nikotinu, jenž ovlivňuje pocit sytosti a tím pádem kuřák toho sní mnohem méně. Kouření však také působí i na průchodnost cév. Kuřákům se žíly a tepny často ucpávají.

Tělo je kvůli kouření v neustálém stresu, což není dobře. Stres může být příčinou i několika dalších onemocnění. Příkladem mohou být žaludeční vředy, ale jistě bychom mohli jmenovat i více zdravotních problémů, které jsou důsledkem nezdravého životního stylu.

Jak kouření ovlivňuje výsledky posilování?

Bylo by na čase se již dostat v tomto článku k tomu, o čem má primárně být, a to k tomu, jak může kouření působit při posilování. Jelikož je dost dobře známo, že kouření negativně působí na příjem bílkovin do těla a jejich následné zpracování, bude nám ihned jasné, že s posilováním za účelem vytvarování postavy a nabývání svalové hmoty bude trošku problém.

Pokud tedy kouříte a snažíte se posilovat za účelem zmohutnění postavy a zesílení, budete často neúspěšní, protože svým způsobem nebudou mít vaše svaly dostatek živin důležitých pro zvýšení objemu svalové hmoty.

Kouření jako takové hodně ovlivňuje nejen vaši výdrž, ale i kondici celkově. Pokud tedy budete chodit do posilovny a snažit se zvýšit svou formu, věřte tomu, že s cigaretami (ani těmi elektronickými) se vám to nepodaří. Můžete být sice šťastlivec, kterému se i přes kouření může povést nabrat požadovaný objem svalové hmoty, ale věřte v to, že mu to nešlo nijak rychle, byl to velice zdlouhavý proces.

Když to srovnáme, tak člověk bez závislosti na cigaretě bude na sobě výsledky znát během pár dnů až týdnů. U kuřáků se výsledky dostavují během několika měsíců. Je pravda, že si mohou pomoci různými povolenými suplementy nebo zakázanými podpůrnými látkami (anabolika), ale věřte tomu, že ze sebe pak po použití těchto podpůrných látek nebudete mít takovou radost, jakou byste měli ve chvíli, kdy byste cíle dosáhli sami vlastním posilováním.

Jak je to s elektronickými cigaretami?

Pokud jste si řekli, že uděláte lépe, když vyměníte normální cigaretu za tu elektronickou, věřte tomu, že výsledek může být mnohem horší. Sice je dávkováno do těla mnohem méně nikotinu a nedostane se do vašeho těla žádný dehet, ale… Mějte stále na mysli to, že pokud jste zvyklí na určitou dávku nikotinu, budete ji chtít stejnou i po elektronické cigaretě. Ač si to neuvědomíte, zvýší se vaše závislost.

Závěrem

Pro tělo je velkou zátěží, když chcete skloubit zdravý a nezdravý životní styl. Organismus se dostává do šokových situací, které na něj působí negativně a mohou mít negativní dopad na celé vaše zdraví. Rozmyslete si, zda by nebylo lepší vytrvat a od kouření odvyknout.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna