Tančením k fit postavě

728x90-vyzva21dni-zeny1.png

Zábavné a někdy i velmi intenzivní cvičení zaměřené na celé tělo. Je dobré pro vaše srdce, ale posílí i rovnováhu, koordinaci a flexibilitu. 30minutové tančení dokáže spálit 130 až 250 kalorií, což je asi stejně jako jogging. To nezní vůbec špatně.

A tak si dnes budeme povídat o jednom trochu podceňovaném, ale velice pestrém pohybu, který nikdy není nuda a stává se ještě o něco zajímavější, když ho provozujete s někým. Taneční parket na vás čeká v našem článku.

Může se do toho pustit každý…

I když se to na první pohled nezdá. Ale pokud jste někdy chodili do tanečních kurzů na střední škole, také jste si asi všimli, že na první lekci nikdo příliš talentem neoplýval. Konzistentnost se však postarala o to, že se jednotlivé kroky začaly zlepšovat a nebezpečné otáčky dostaly lepší tvar.

Chození na pravidelné kurzy a oprášení starých technik by se proto po tolika letech mohlo hodit. Dnešní kurzy pro dospělé najdete v každém velkém městě a je to i jeden z dobrých způsobů, jak strávit večer.

Přítomní učitelé vás postupně provedou přes řadu kroků choreografie. Důraz bude pravděpodobně nejvíce na nohy, ale může přijít řada i na skoky, obraty a podobné figury, které zapojí břicho, ruce, hýždě, ale také záda.

Zde není nutné soutěžit, pokud se v tomto oboru nechcete posunout trochu výše. Avšak pro obyčejnou zábavu vám postačí jakýkoli styl tance. Od lehkého tempa až po svižnou polku, která vám zamotá i trochu hlavu.

Co se týče oblečení, je asi logické, že staré tenisky a oprané triko s prošoupanými kalhoty se do společnosti příliš nehodí. Je proto dobré zvolit něco pohodlného a vkusného, abyste mohli být označeni za tu pravou perlu parketu. A teď nemluvíme pouze o ženách.

… a nezáleží na podmínkách

Pokud však společenské tance nejsou váš šálek kávy a raději nechcete, aby někdo vaše nemotorné pohyby viděl, můžete využít pohodlí svého domova a trochu upustit uzdu své fantazii při videu nebo své oblíbené písničce. A nevadí, že neznáte pohyby. Tanec je krásný právě proto, že je spontánní, a tak se nemusíte bát nějakých pravidel a omezení.

Použijte to, co jste někde zahlédli a uvidíte, jak legrační to může být.
Tančit se dá v podstatě kdekoliv, kde je trochu víc místa a kde to nebude nikoho obtěžovat. Není dobré si tímto způsobem pokazit sousedské vztahy kvůli většímu rámusu a dupotu z vaší snahy a odhodlání. To nedoporučujeme.

Proč je to dobré dělat?

Tanec je fantastická činnost. A pokud máte zdravotní potíže, jako jsou srdeční choroby, vysoký cholesterol nebo cukrovka, je pro vás tento druh pohybu vyhovující, protože si úroveň a styl můžete vybírat podle svých potřeb a možností. V případě nejistot vám pomůže i lékař, který vás vyvede z pochyb, jestli je toto cvičení pro vás vhodné.

Ale je zajímavé, že po tanci má často člověk ten zvláštní pocit pohody, který u jiného pohybu nepozná. Možná proto je to také jedna z nejoblíbenějších aktivit na světě. Navíc člověku velmi blízká. Tak odhoďte své zábrany a protancujte se ke štíhlosti, zdraví a báječné náladě.

728x90-vyzva21dni-muzi2.png

1

Hrudník Ramena Záda

2

Biceps Předloktí Triceps

3

Břicho Trapézy Zadek

4

Lýtka Přední stehna Zadní stehna